جراحی چاقی, چاقی

آیا ممکن است جراحی چاقی در آینده باعث بروز سرطان بشود؟

افرادی که در حیطه مراقبت سلامت هستند همواره در تلاشند تا از یافته های در حال ظهور استفاده کنند تا افراد چاق بیشتری را تشویق کنند که جراحی چاقی را (نه فقط برای بزرگسالان مبتلا به این بیماری) در نظر بگیرند و در مورد آن با پزشک خود صحبت کنند.

انجمن سرطان آمریکا مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان داد خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، به‌ویژه سرطان‌های مرتبط با چاقی مانند کولورکتال و پانکراس، در میان بزرگسالان جوان در حال افزایش است. این روند با افزایش سریع جوانان مبتلا به چاقی مرتبط است. تحقیقات منتشر شده در سال 2021 نشان داد که بیش از نیمی از بزرگسالان 18 تا 25 ساله ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاق هستند – که این یک جهش بزرگ از اواخر دهه 1970 است، زمانی که این تعداد کمتر از 25 درصد بود.

با وجود این، علیرغم دستورالعمل های ملی که کودکان و بزرگسالان را به غربالگری چاقی توصیه می کند، کمتر از نیمی از پزشکان مراقبت های اولیه به طور منظم BMI را در بیماران خود ردیابی می کنند و تنها یک سوم از بیماران مبتلا به چاقی گزارش می دهند که تشخیص چاقی یا مشاوره کاهش وزن دریافت می کنند.

علاوه بر این، تنها حدود 1 درصد از افراد مبتلا به چاقی در ایالات متحده که واجد شرایط جراحی چاقی هستند، عملاً یک روش کاهش وزن دارند. پزشکان امیدوارند که این اعداد همراه با فهرست در حال گسترش جراحی چاقی که اکنون شامل کاهش خطر بیماری قلبی، سکته، فشار خون بالا، آپنه خواب، دیابت و سرطان است، افزایش یابد.

یک رژیم غذایی سالم و ورزش، اصلی ترین و مهمترین جنبه های کاهش وزن هستند. اما اگر فکر می‌کنید که جراحی چاقی ممکن است گزینه‌ای مناسب برای شما باشد، با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص کند که آیا واجد شرایط این روش هستید یا خیر.

در این ویدیو سعی کردیم به نگرانی شما عزیزان پیرامون سوالاتی همچون احتمال وقوع سرطان بعد از جراحی چاقی و یا میزان عوارض شدید بعد از این جراحی با بررسی تعدادی از مقالات به روز و ثبت شده بین المللی پاسخ دهیم.

پرواضح است که تعداد این مقالات بسیار بیشتر از حوصله این متن و ویدیو بوده و ما تنها تعدادی را جهت آرامش خیال بیماران عزیزمان انتخاب و توضیح دادیم.

در آخر توجه به این نکته ضروری است که برای حفظ سلامت خود تنها به صحبت های افراد متخصص در این زمینه و پزشک خود اعتماد کنید و شایعات پیرامون را با بررسی و تحقیق و راهنمایی مراقبان سلامتتان کنار بگذارید.

مطالب مرتبط